Dela nyhet
Ny dag föräldramöte P07/08 21 feb GIF kansli
5 feb, 15:42 0 kommentarer
Hej
Vi kan ju inte ha föräldramöte på alla hjärtans dag så vi flyttar fram det en vecka. Gå in och anmäl er på nytt.
Här kommer information till föräldramötet onsdagen den 14 februari 18.00-20.00 GIF kansli. Det är bra om så många som möjligt kan komma. Gå gärna in och anmäl er.
Nu drar snart en ny säsong för GIF P07/08 igång. Det blir seriespel och cuper. Vi har tre engagerade tränare som lägger mycket tid på laget.
I år kommer det att finnas arbetsuppgifter som ska utföras både under GIF-cupen och i kiosken. Dessa arbetspass kan till viss del skötas av killarna i laget med stöd av oss vuxna. Arbetspassen kommer att fördelas jämnt. Meddela i god tid om ni inte kan arbeta under cupen så får ni ett extra kioskpass istället.
För att allt övrigt runt laget ska fungera så behöver fler hjälpa till. Vi vill därför att ni till mötet funderar på följande uppgifter och vad ni kan tänka er att hjälpa till med.
- Axla lagledarrollen (1 person) tillsammans med Katarina som assisterande lagledare.
- Hålla i en omgång försäljning (2 personer). Ex beställa hem toapapper och köra en gemensam dörrknackning en kväll tillsammans med killarna och andra föräldrar.
- Domaransvarig (1 person) – boka in (via GIF domargrupp på FB och kontakter) och kolla av domare inför hemmamatcher. Se till att det finns kvittenser och instruera funktionärerna om betalning/kvittohantering.
- Kontaktperson under GIF cupen (1 person) – Katarina kan fördela arbetspass och delta på möten innan och efter cupen. Det behövs dock någon som är kontaktperson för den station som P07/08 har hand om under själva cupen.
- Sponsorer/arbete (alla) – har ni möjlighet att ordna sponsorer till laget eller förslag till arbete som killarna kan genomföra (ex städuppdrag eller inventeringar) för att få in lite extra till lagkassan så vore det ett välkommet tillskott. Stort som smått – allt är välkommet.
- Till varje hemmamatch behövs två funktionärer som kommer 20 min innan matchstart. Sätter ut flaggor, ställer i ordning målen, kollar att domarna är på plats etc. Efter matchen så ska bollar, flaggor etc städas undan. En kallelse kommer att gå ut innan varje hemmamatch där två frivilliga ombeds anmäla sig. Funktionärernas uppgift blir att avlasta tränarna så att de kan fokusera på laget och matchen.
Har ni frågor så går det bra att kontakta Henrik eller Katarina.
Kommentarer