Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från sektionen
Medlemserbjudande på Intersport
28 feb
Intersport Fotboll
21 mar 2023
Futsalligan 8/2
6 feb 2023
Utbildningsläger i Junsele för F07
11 aug 2022
Nyheter från Gammelstads IF
Förenings och lagavgifter kommer via mail
24 maj
Kampanjdagar hos Intersport
24 apr
Årsmöte Gammelstads IF 26/3
5 mar
Vardag igen!
8 jan
I gästboken
Inga inlägg
Arbetsbeskrivning Speaker passen!
24 jul, 12:26 0 kommentarer
OBS, Detta är ett levande dokument som kan komma att förändras till cupstart då sponsorer kan tillkomma
GAMMELSTADS IF CUP 2-4/8 2024
Så kul med en fotbollscup igen, år 2024 är Gammelstads IF Cup Norrbottens näst största barn och ungdomsturnering i fotboll med 206 deltagande lag i åldrarna 2010-2016.
Allmänt Speakertornet
Gammelstads IF har tillsammans med SISU Idrottsutbildarna gjort Gammelstads-Cup till ett Värdefullt-stämplat arrangemang. Vi vill skapa förutsättningar för sunt agerande från föräldrar, tränare, aktiva och alla inblandade. Så bjud på glädje och rent spel, såväl på som utanför planen! Nu kör vi!
- 38:e året, 206 lag, 539 matcher.
- Matcher spelas på Gammelstads IP och i Sunderbyn på Sundis IP.
- Informera om kommande matcher innan matchstart, endast matcher i Gammelstad.
- Läs upp/redovisa matchresultat för tävlingsklasser (B, C, J, K) matcher i Gammelstad och Sunderbyn
- Vi tar endast SWISH i våra kiosker och grill.
Annonsera matcher och redovisa resultat (obs endast för matcher på Gammelstads IP)
- Annonsera om matcher 10 minuter innan matchstart, enligt utdraget matchschema. De matcher som är (Klasserna B, C, J, K)
- Läs upp resultat, löpande för varje färdiggjord ”speltid”, obs bara tävlingsklasser.
- Markera i matchschemat med markeringspenna löpande om avklarade matcher (utannonserade och redovisade resultat) med grön penna.
- Det finns mappningslista mellan klasser och vilken kategori av lag som spelar (ex. klass C = P10), bra att veta vid utannonsering av matcher.
Registrera resultat & fairplay
- Resultat & fairplay från email (anv: cuparranger@gmail.com; passw: qwerty+12345).
Läs av inkorg löpande, och mata in Teamplay, lägg färdiggjorda inkommande email i ”Done-mapp”.
- Resultat & fairplay matas in i Teamplay (anv: resultat; passw: GIF2021).
Resultat matas endast in för tävlingsklasserna, men Fair play matas in för alla matcher.
- Resultat (och fair play) skrivs in i det manuella matchschemat, för att kunna utannonsera resultat för tävlingsklasserna.
- När dommarkorten/matchresultaten kommer in till speakerbåset så loggas det först i datorn och sedan ges kortet till speakern som för in det i det manuella matchschemat, stryk sedan med grön penna när de är registrerade och utropade, OBS! det är bara tävlingsklasserna (P09, F09, P10 och F10), (Klasserna B, C, J, K) som registrerar resultat, men alla matcher ska registrera Fair Play.
Information att läsa upp
- Hälsa alla välkomna på morgonen
- Tacka sponsorerna
Allmän Information (att läsa upp 1 gång per 1-1.5 timme)
Vi ser gärna att ni handlar i våra 3 kiosker och grillar, kom ihåg vi tar bara SWISH och i undantagsfall kan vi lösa kontant betalning.
Vi har matchvärdar (personer med rosa eller orange västar) om ni har funderingar vänd er till dem eller så kan du kan fråga i informationen.
Föjl parkeringsregerlna, Parkera med fördel på skolgården. Fråga parkeringsguider om du är osäker.
Jonas Erikssons budskap (ljudfil som spelas upp) -1 gg varannan timme
Tack Sponsorerna (att läsa upp 1 gång varannan timme)
Vi vill tacka våra sponsorer som bidrar till att vi kan genomföra Gammelstad IF cup 2023:
- Nordchark som sponsrar oss med lokalproducerad mat och dryck.
- Craft som sponsrar oss med funktionskläder.
- Intersport som sponsrar oss med matchbollar.
- Heri – har allt inom stegar och tak, tak säkerhet, solpaneler, flaggstänger och skylift.
- Serneke - SAMHÄLLSBYGGAREN
- Canon – Kan nån, kan Canon!
Jonas Erikssons budskap (att spela upp 1 gång varannan timme)
Spela upp ljudfil på dator.
Övrigt
- Matchvärdarna har speakertornets arbetsschema och tillhörande telefonnummer och kommer kontakta er vid behov.
- Glöm inte att överlämna information mellan arbetspassen så den som kommer efter dig har
information som denne behöver. - Denna lathund och arbetsschema (med kontaktuppgifter) för Speakertornet + Matchvärdar finns tillgängliga i tornet.
- Om någon match får FAIR PLAY 1 eller 2 så kontakta tävlingsledningen (JENS 070-203 66 55) om han inte är i närheten av speakertornet.
- Om något resultat eller FAIR PLAY inte har registrerats så ta kontakt med respektive matchvärd/planansvarig eller kontakta tävlingsledningen (JENS 070-203 66 55), här kan det manuella matchschemat vara till hjälp för att hålla kontroll på vilka matcher som har blivit registrerade eller om det saknas FairPlay för respektive match.
Arbets beskrivning Förcups kvällen
24 jul, 12:22 0 kommentarer
Arbetsbeskrivning
Station: Förcupskväll onsdag kl. 18.00 - 22.00
Ansvarig: Tobias Skogsberg - tävlingsledningen
Plats: Gammelstads IP
Samling 18.00 GIF-kansliets baksida (vid läktaren)
Arbetsuppgifter
Ca 4-6 personer
Resa grilltältet vita, mellan A&B planen. Tältet är nytt, så följ noggrant medföljande instruktioner.
Resa fikatältet (det röda) vid hockeyrinken (E-fiket). Tältet finns i den röda containern.
Grillhäll bärs ut till IP – Grillen och bord finns i garaget.
Muurikan som finns i garaget kan inte ställas ut pga stöldrisk.
Ställa i ordning köfållor med de träpinnar som finns under läktaren, och sk. Avspärrningsband för att underlätta flödet till de 3 försäljningsställena som finns på anläggningen. (vid behov)
Kylskåp+frysar transporteras och ställs upp i grilltälten.
Dra fram el till kylarna.
Utemöbler i plast som finns under läktaren torkas av och ställs ut bakom röda byggnaden.
Träbänkarna+bord som finns under läktaren ställs ut bakom röda byggnaden. Några träbänkar med bord behöver ställas framför och bakom tuviskiosken.
Skräptunnor med sopsäckar i ställs ut vid grill och fikatält.
Panttunnor med sopsäckar i ställs ut vid grill och fikatält.
Res informationstältet, NY plats. På gaveln av röda byggnaden, utsida staket på gräsplätt.
Sopa skolgård ren från glas och dyl.
2 personer
Placera ut skyltar för att hitta till cupen. Se separat karta som för/eftercupsansvarig tillhandahåller. Kräver bil. Tag med hammare och spett som finns i garaget.
Dra fram vattenslang till Tuvis-kiosken. Slangen grävs ner i gruset mellan IP-kiosken och A-planen. Spade finns i garaget.
Hjälpa till med att iordningställa toaletter i röda och blåa byggnaden
Hänga upp sponsorernas banderoller (om detta inte är gjort i förväg)
Herr, HerrJun, P09, P10, P11, P12, P13, P14, P15, P16, P17 x 2 personer = 22 st
Arbetsschema Kiosk veckan
21 jul, 11:11 0 kommentarer
Arbetsschema under Kiosk veckan V.34
Lördag 24/8
Pass 1 11-14 Artur och Bastian
Pass 2 14-17 Enok och Malte M-S
Söndag 25/8
Pass 1 9-12.30 Mattis och Sixten
Pass 2 12.30-15.30 Malte Ö och Ole
Pass 3 15.30-19 Viggo och Gustav
Bakning 3 långpannor fika
Albin & Lucas, William, John
Passar inte tiderna så får man byta med varandra allas egna ansvar att se till att lösa de om man på något sätt får förhinder!
Detta kan komma att ändras med ytterligare pass att täcka om det skulle uppstå fler matcher än dom vi vet nu. Isf kommer information ut om det.
Inför kiosk passen
- Hämta kiosk nycklar och kod på kansliet under veckan.
- Bakning (tänk 2-3 långpannor/kioskvecka – bitar som kan säljas för 10 kr/st)
- Var på plats i kiosken i röda byggnaden 1 timme innan första matchstart för dagen.
- Lås upp omklädningsrum och domarrum om inte ledare hunnit det.
- Larma av kiosken när du låst upp den inre kiosk dörren (larm displayen sitter på vänster sida direkt innanför kiosk dörren).
- Lås upp kiosk gallrets två hänglås på utsidan och vik sedan undan gallret från luckan, sätt ut kioskflaggor.
OBS!!!
Även detta år kommer vi inte ha någon kioskkassa för växel utan all försäljning
sker via swish.
Om någon kommer med jämna pengar då de handlar är det okej att ta emot, lämna sedan pengarna när ni återlämnar kiosk nyckeln.
- Sätt igång kaffet, en kanna med vatten och en portionspåse kaffe!
Är det flera matcher igång samtidigt så är det bra att ha minst två termosar med kaffe klara.
- Sätt igång korv kokningen, lägg i korv i grytan tillsammans med korvspad och vatten, slå på plattan – ha inte locket på då spricker korvarna när de kokar.
Lägg inte i för många korvar på en gång, de kokar ändå upp snabbt.
Tänk ekonomiskt, hur mycket kan tänkas gå åt – mycket publik – mer försäljning.
- Ställ fram fikabröd på tårtfat så det syns vilket fika som erbjuds för dagen.
- Om mjölken tar slut gå på Ica och köp ny, spara kvittot och skriv dina kontouppgifter på baksidan och lämna kvittot i samband med återlämning av nycklarna så får du tillbaka det du lagt ut.
- Om domare kommer och frågar efter domarfika är det okej att ge dem en läsk alternativt en kopp kaffe och fikabröd samt en varmkorv efter utfört domaruppdrag.
- När matcherna tar slut, grovsopa lagens och domarnas omklädningsrum om lagen glömt det, töm soppåsarna i omklädningsrummen, fyll på toapapper vid behov samt lås omklädningsrum och ev lilla grinden om det är slut på föreningsaktiviteter på IP
- Diska allt använt material i kiosken, dammtorka bänkytor, sopa och skura golvet.
- Sätt för kiosk gallret och lås, ta in kioskflaggor.
- Töm sopor från kiosken
- Larma innan du låser igen kiosken och ytterdörren.
- Tar varor slut under kiosk passet – maila gifkansli@gmail.com så ombesörjer föreningen inköp till kommande vecka.
- Efter söndagens matcher återlämnas kiosk nycklar till kansliet nästa vardag.
GIF Cupen
21 jul, 11:04 0 kommentarer
Hej allesammans!:)
Fick precis en ändring på detta då det tillkommit lag och om lottning skett.
Fredag 2/8
09.20 Spelar vi mot Sävast AIF 1. Plan E2
17.20 Spelar vi mot Sunderbyn Sk. Plan C3
Lördag 3/8
Kl 11.20 Spelar vi mot Sävast AIK 2. Plan E3
Kl 17.20 Spelar vi mot IFK Råneå . Plan E2.
Söndag 4/8
Kl 8.40 Spelar vi mot Bergnäsets AIK 1. Plan E3
Kl 14.40 Spelar vi mot Sävast AIF 3. Plan C4
Anmälan för dessa dagar ligger uppe under kommande aktiviteter :)
Arbetsschema GIF Cupen.
12 jul, 17:27 7 kommentarer
Här kommer arbetsschemat för GIF Cupen.
Bakning Silviakaka 120 bitar
Ca 6 Plåtar. 3 st behövs bakar 2 plåtar per person
David Sandström(Mattis)My Bergman(Enok) Sandra Hjärtedal(Gustav)
Ansvarig Kontakt person 1 st: Anneli och Markus
För Cups kvällen 31/7 18-22
2 st behövs till det. Stina och Tobias
Speaker pass:
Fredag :07.30-11:45 Fredrik Lundstig
Fredag: 11.30-15:45 Christoffer wennberg
Fredag: 15.30-19.45 Paulina Henriksson
Fredag:19.30-22.30 David Sandström
Lördag: 07.30-11.45 Paulina Henriksson
Lördag: 11.30-11.45 Alf-Inge Johansen
Lördag: 15.30-19.45 Fredrik Lundstig
Lördag: 19.30-22.30 Steffen Eisele
Söndag: 07.30-11.45 Emma Mettävainio
Söndag:11.30-15.45 Erik Pettersson
Söndag: 15.30-20.00 Sandra Hjärtedal
OBS! Om det skulle vara så att man ej kan jobba på sitt pass så LÖSER man det själv och byter med varandra det är inget som jag kommer att lösa utan det är allas egna ansvar. Bra dock att informera om ändringar görs så jag kan skriva in det.
OBS ! UPPDATERAD 23/7
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Tis 30/7
17:00-18:00 |
Träning
Gammelstads IF naturgräs / C planer |
Tis 30/7
18:00-19:00 |
Matcvärdsinfo Gammelstads IF cup
**Konferensrum** |
Tis 30/7
19:15-20:15 |
Matchvärdsinfo Gammelstads IF Cup
**Konferensrum** |
Tor 1/8
17:00-18:00 |
Träning
Gammelstads IF naturgräs / C planer |
Fre 2/8
09:00-18:00 |
GIF Cup
Gammelstads IF naturgräs / C planer |
Lör 3/8
10:50-18:00 |
GIF Cup
Gammelstads IF naturgräs / C planer |
Sön 4/8
08:20-15:00 |
GIF Cup
Gammelstads IF naturgräs / C planer |
Tis 6/8
17:00-18:00 |
Träning
Gräsplanen/ C planerna |
Tor 8/8
17:00-18:00 |
Träning
Gammelstads IF naturgräs / C planer |
Sön 11/8
12:00-16:30 |
Sammandrag
Gammelstads IF naturgräs |